Máte hezké webové stránky a stejně na ně chodí málo lidí, přestože nabízíte kvalitní produkty nebo služby? Chyba může být v SEO optimalizaci vašeho webu. Jak tedy optimalizovat stránky, aby se líbily vyhledávačům i návštěvníkům?

SEO analýza

Prvním krokem by měla být SEO analýza vašeho webu. Pokud máte web o několika stránkách, můžete vše zkontrolovat ručně. V případě většího webu je vhodnější použít některý ze specializovaných nástrojů, jako je například program Screaming Frog. A na co se zaměřit?

Je potřeba odhalit, jak si stojí ty prvky vašeho webu, které jsou z pohledu SEO optimalizace klíčové. Jedná se o nadpisy první a druhé úrovně (tzv. h1 a h2), titulky jednotlivých stránek (tzv. title) a alternativní texty obrázků (tzv. alt texty).

Každá stránka vašeho webu by měla mít tyto důležité prvky vyplněné a mělo by se v nich objevit klíčové slovo, které jste pro danou stránku zvolili. Klíčové slovo by ideálně mělo být umístěné na počátku každého z těchto textů. Klíčové slovo může být jednoslovné, nebo se skládat z více slov. Víceslovná klíčová slova se označuj jako tzv. long taily.

Pozor na duplicity. Každá stránka vašeho webu by měla být optimalizovaná na jiné klíčové slovo. Každá stránka by tedy měla mít unikátní titulek, nadpis h1, případně nadpisy h2 i samotný text stránky.

Úprava klíčových SEO prvků

Pokud tedy zjistíte, že na důležitých stránkách vašeho webu, jako je titulní stránka, stránky kategorií apod., nemáte vyplněné titulky nebo alternativní texty obrázků, je potřeba tyto texty vytvořit. V případě, že v titulcích, nadpisech h1 a h2 nebo v alternativních textech chybí klíčové slovo, doplňte jej.

Klíčové slovo by se mělo objevit i v samotném textu stránky, a to nejlépe na počátku prvního odstavce. Aby byl text čtivý a zároveň hodnotný pro vyhledávače, pracujte s klíčovým slovem rozumně. V klidu jej skloňujte, používejte v jednotném i množném čísle nebo nahraďte synonymy. Důležité je, aby text působil přirozeně. Kvalitní text totiž ocení lidé i roboti vyhledávačů.

Nebojte se v textu odkazovat na další stránky vašeho webu. Usnadníte tak procházení webu návštěvníkům stránek i robotům. Odkazujte i na cizí stránky, ovšem pouze ty, které jsou hodnotné a souvisí s daným tématem.

Zkuste to sami, nebo to svěřte mně

Nyní již víte, jak optimalizovat vaše webové stránky. Pokud si na to troufáte, pusťte se s chutí do toho. Chcete-li si ušetřit čas a mít jistotu, že budou vaše stránky optimalizované co nejlépe, svěřte je do mých rukou. Rád se o vše postarám. Posunete se výše ve výsledcích vyhledávání na Googlu i Seznamu, a provedené změny uvítají vaši stávající i noví zákazníci.